Ticker

6/recent/ticker-posts

Menambah Newsletter borang Langgan ke Laman Fan Facebook anda

Sekarang bahawa anda telah menyiapkan laman penggemar Facebook, anda berfikir, "bukankah lebih bagus lagi jika saya boleh mendapatkan fans saya mendaftar untuk melanggan newsletter email saya" Sekarang anda boleh?! Dengan ini juga dapat banyak membantu anda.

Untuk memulakan, anda perlu memastikan bahawa anda mempunyai dua perkara:

1. penggemar Facebook laman, dan
2. kod HTML dari feedburner anda
contoh boleh lihat fan page saya
http://www.facebook.com/pages/Jeritan-Blog/128402437187176?v=app_4949752878

Langkah 1. Tambah FBML Aplikasi Statik

FBML singkatan Facebook Markup Language. Pada intinya, FBML membolehkan anda untuk menanamkan aplikasi anda dalam platform Facebook. Hal ini tidak hanya HTML, tetapi tidak cukup baik milik. (Jesse Farmer mempunyai pengenalan yang bagus untuk FBML jika anda tertarik untuk membaca lebih) Cara paling mudah untuk menambah aplikasi. Adalah untuk mencari "statik FBML" dengan menggunakan tangan kanan atas kotak carian di Facebook. Ini akan dipaparkan sebagai hasil carian kedua, dan anda harus klik pada "tambah ke" laman.



Selepas itu anda perlu tekan sunting halaman


Apabila anda disunting halaman anda perlu cari FBML dan tekang sunting




editFBML

Dalam "Peti Tajuk" Anda boleh memberikan nama tab seperti "Email Signup" atau "Newsletter". Kemudian di bahagian "FBML", anda akan sisipkan di kod embed yang anda menyalin dari feedburner pada Langkah 1. Sangat mudah untuk gaya borang anda menggunakan HTML dasar untuk memberikan pandangan dan yang berpadanan dengan jenama anda. Satu cadangan yang Kembali pada Pelanggan membuat (dan kami bersetuju dengan sepenuh hati) adalah menambah Peribadikan berikut:


pada akhir url untuk membuka tab baru atau jendela browser. Ini adalah hal yang baik untuk lakukan untuk pengguna anda, sehingga mereka dapat dengan mudah mencari jalan mereka kembali ke halaman yang mereka awalnya browsing.
Langkah 4. Tambahkan ke Laman Tab Baru anda Fan Pelayaran Popular

Kembali ke halaman penggemar anda dan pilih "edit page" dari tepat di bawah gambar profil anda. Kemudian tatal ke bawah untuk mencari FBML dalam senarai aplikasi, dan klik pada ikon pensil kecil untuk mengedit sekali lagi. Kali ini anda ingin memilih "Aplikasi Tetapan".


Dari Tetapan aplikasi, anda akan mempunyai pilihan untuk memilih sama ada anda ingin borang pendaftaran anda untuk muncul sebagai tempat (dalam cara Fans, Nota, atau Favorite Pages), tab navigation atas, atau kedua-duanya. Seperti yang dapat anda lihat pada MailChimp Fan Page, kita borang pendaftaran kami ditubuhkan sebagai kedua-dua tempat dan tab. Ini adalah masalah pilihan individu dan tidak akan menjejaskan fungsi borang.

Tekan sunting pada tetapan dinding


Lepas itu cari tab yg anda sudah buata tadi .Jadikan ia halaman untama.Seperti dibawah ini



akhir sekali akan menjadi seperti ini



Dan itu dia! Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, fikiran atau cadangan tentang cara-cara inovatif untuk menggunakan ini, sila tinggalkan komen dan beritahu kami!

*Anda dibenarkan untuk menyalin dan menyebarkan artikel ini di blog anda tetapi jangan lupa tulis sumbernya .

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. baru buat application untuk Fb ni
    ;)

    BalasPadam
  2. wah... nanti dni bukak fb nak cuba juga application ni ;)

    BalasPadam
  3. facebook juga penting untuk menigkatkan pelawat di blog kita
    nanti saya ada satu artikel akan saya buat secepat mungkin bagaimana untuk autopost ke Fan page...

    BalasPadam
  4. joegrimjow : sebenarnya aplication nie dah lama..cuma ramai yang belum tahu...

    BalasPadam