Ticker

6/recent/ticker-posts

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak 2016 1437H


Ramadhan, sebuah bulan yang selalu ditunggu-tunggu oleh umat muslim . Dalam islam, salah satu hal yang istimewa dan hanya dimiliki umat Muhammad SAW adalah adanya keampunan dari Allah SWT. Di bulan ini juga kita boleh memperbaiki segala kekurangan dan menjauhi segala dosa dan kehinaan yang mungkin selama ini masih sering kita lakukan.

Sebagai umat muslim di bulan penuh berkah ini kita harus menggunakannya sebaik mungkin untuk memupuk amal sholeh dan meningkatkan ketakwaan diri.

Sesiapa yang lupa atau mungkin belum tahu tentang niat puasa dan niat berbuka puasa, Abe Nik sediakan  dibawah ini dan semoga anda menghafal dengan sempurna. Semoga ibadah kita diterima Allah SWT dan segala dosa yang pernah diperbuat diampuniNya. Semoga amalan kita di bulan ramadhan diterima.
Do'a Niat Puasa

نـَوَيْتُ صَوْمَ غـَدٍ عَـنْ ا َدَاءِ فـَرْضِ شـَهْرِ رَمـَضَانَ هـَذِهِ السَّـنـَةِ لِلـّهِ تـَعَالى

"Nawaitu sauma ghadin an'adai fardi syahri ramadhana hadzihisanati lillahita'ala" 

Artinya: "Sahaja Aku Berpuasa Esok Hari Bagi Menunaikan Fardhu Puasa  Bulan Ramadhan Bagi Tahun Ini Kerana Allah Taala"


Niat Buka Puasa

اللّهُمَّ لَكَ صُمْتُ وَبِكَ آمَنْتُ وَعَلَى رِزْقِكَ أَفْطَرْت بِرَحْمَتِكَ يَا اَرْحَمَ الرَّحِمِيْنَ

"Allahummalakasumtu wabika aamantu wa'alarizqika afthortu birohmatikaya ar-hamarrahimin"

Artinya: Ya Allah Bagi Engkaulah Daku berpuasa Dan Dengan Engkaulah Daku Beriman, Dengan Rezeki Engkaulah Daku Berbuka,Dengan Rahmat Engkau Duhai Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. saya atas nama BPK. SAMSUL dari MADURA ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada MBAH KARYO,kalau bukan karna bantuannya munkin sekaran saya sudah terlantar dan tidak pernaah terpikirkan oleh saya kalau saya sdh bisa sesukses ini dan saya tdk menyanka klau MBAH KARYO bisa sehebat ini menembuskan semua no,,jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KARYO no ini 082301536999 saya yakin anda tdk akan pernah menyesal klau sudah berhubungan dgn MBAH KARYO dan jgn percaya klau ada yg menggunakan pesan ini klau bukan nama BPK. SAMSUL dan bukan nama MBAH KARYO krna itu cuma palsu.m

    BalasPadam